DİDİM - ALTINKUM (AYDIN)

Merhaba Arkadaşlar,

2018 Ağustos ayında, Aydın Didim - Altınkum'a tatil için gittim. Ve çok keyifli bir vakit geçirdim. Birçok insan bilir. Egenin Denizi geç ısınır. Geç soğur. Ben Ağustos ayında Didim - Altınkum'a gittiğim için, deniz sıcaklığı çok güzeldi. Ve hava çok sıcaktı.

Aydın'ın incisi Didim, Ege'nin en güzel köşelerinden biri. Her yıl yerli ve yabancı binlerce turisti ağırlayan Didim'de binlerce yıllık bir tarih hala ayakta duruyor. Bu zengin tarih ve sayısız aktivite ile birleşince, Didim'de unutulmaz bir tatil fırsatı yakalıyor tatilciler.
Didim'de yapılacak şeyler nedir diye merak ediyorsanız, aşağıdaki önerilere göz atabilirsiniz.
Kültür turu yapabilirsiniz.

Didim, binlerce yıllık bir tarihe ev sahipliği yapıyor. Dünyaca ünlü antik kentler, tarihi yapılar burada göğe yükseliyor. Siz de Didim tatiliniz sırasında bu tarihi güzellikleri mutlaka keşfetmelisiniz. Didyma Atik Kenti, Priene Antik Şehri, Miletos Antik Şehri, Milet Tiyatrosu, Faustina Hamamı, Milet Müzesi, gezmenizi önerdiğimiz yerler. Didim'de kesinlikle görmenizi tavsiye edebileceğim şey bu antik kentleri gezmek.
Didim'de muhteşem bir doğa var. Doğanın tadını çıkarabilirsiniz. Altınkum Plajı çok ünlüdür.

Su sporları yapabilirsiniz. Tekne turlarına katılabilirsiniz.

Marina'da tekne restoranlar var. 

İsterseniz tekne restoranlardan birinde yemek yiyebilirsiniz.

Küçük balıkçı tekneleri var, onlar çeşitli deniz ürünlerini kendi teknelerinde pişiriyorlar. Hemen teknenin yanında, iskelede küçük sandalye ve masalarda, hem denizi seyretmenin keyfini çıkarıp, hem de deniz ürünlerini, keyif ile yiyebilirsiniz.

Altınkum Yalı Caddesi, üzerinde, birçok cafe, restoran, barlar var. Her zaman olmasa da, bazı zamanlarda, restoran ve barlar animasyon ekibi getiriyor, ve müşterilerinin keyifli bir vakit geçirmesini sağlıyor. Ayrıca Yalı Caddesinde akşamları yürüdüğünüz zaman, çeşitli sokak müzisyenlerini dinleme imkanı bulabiliyorsunuz.

Didim Belediyesi tarafından desteklenen, belli dönemlerde, kitap fuarı oluyor. O fuara ünlü yazarlar geliyor, kendi kitaplarını tanıtıyorlar. Ve kendi kitaplarını alan kişilere, kitapları imzalıyorlar.  Ve gece, gündüz uyumayan, eğlenceli bir caddedir, Yalı Caddesi. İlkbahar ve yaz döneminde, çeşitli festivaller ve konserler, Didim Belediyesi tarafından yapılıyor. 

Didim'de denize girilebilecek plajlar ve koylar.

➤Altınkum merkez plajı.
Plaj mavi bayrak ödüllüdür ve denizden alınan numuneler düzenli olarak kontrol edilmekte.

➤Ve Altınkum'dan Yat Limanına doğru gittiğinizde;
1. Koy; hemen karşınıza çıkacak. Altınkum'a göre daha küçük ve sessizdir.
2. Koy; Plajı 1. Koy gibidir.
3. Koy; Bu plajın yanına, Didim Marinası - Yat Limanı yapıldı.

➤Altınkum Merkez Plajı çevresindeki;
Merdivenli Koy 2. ve 3. Koy.

➤Didim Sağtur Plajı.
Büyük Anadolu Otelin önlerindeki mavi bayraklı bir diğer plaj ve devamında sağlı sollu küçük plajlar var Gümüşkoy sitesi yanındaki Akkum kamp ve karavan da  arasında.

➤Didim Sağtur Plajı yakınlarında, küçük bir plaj var. O plajın ismi de, Akkum Plajı küçük bir plaj. Didim Akkum Kamping Alanı olarak ismi geçiyor.

➤Mesut Tatil Köyü Didim.

➤Tuntaş önlerindeki plaj devamında Palm Wings otelin önlerinde ve yanında yer alan Cennet Koyu,
Martı Sitesine doğru kumlu çakıllı irili ufaklı koylar ve devamında Polis Akademisine doğru uzanan çeşitli koylar var.

➤Akvaryum Koy.

➤Cennet Koyu.

➤Akademi Koyu.
Polis Akademisinin bu güzel koyunda dipteki balıkları bile sayabileceğiniz berraklıktadır deniz.

➤Yeşilkent Plajı.
Burada pek çok tekne karaya iskeleye yanaşır ve öğlen yemeği molası verilir.

➤Dalyanaki Plajı.
Doğal bir liman, dalgalara kapalı, sakin. Eskiden buradaki tesislere iskeleye yanaşan günlük tekne turları vardı.

➤Cennet Adası.
Altınkumun tam karşısındaki çıplak gözle görünen ada. Buraya sadece tekne ile gidilebiliyor. Adından da anlaşılacağı üzere bir ada.

➤Didim Denizli Öğretmenler Plajı.
Mavişehirden Sonra Sedef Koy’un arkasında.

➤Sedef Koy.
Sessiz, sakin bir koy. Yıllardır hiç değişmiyor güzelliği.

➤Sarıkum Plajı.
Denizli öğretmenler sitesinin devamında, Sarıkum Plajı yer alıyor.

➤Mesut Tatil Sitesi.
Site sakinleri dışında gidenlerin denize girmeleri restoranı kullanmaları haricinde fazla yararlanamadıkları bir plaj. Sessiz, Sakin, ailenizle birlikte kafa dinlenecek bir koy.

➤İmbat Koyu.

İmbat Sitesi kumsalı da mesut tatil köyü kumsalı gibi iç tarafı son derece sığ. Denize, koyun iki yanından girilebiliyor.


➤Manastır Koyu.

Didim Manastır Koyu Ege denizinin, batı tarafına direk bakan bir koydur. Altınkum'dan Yeşilkent güzergahına doğru Denizi turkuaz renkli, dalgalı ve sıcaktır.



Ayrıca; Gördüğünüzde hayran olacağınız; Gün batımı manzarasını ve Deniz üzerinde ay manzarasını en uzun izleyebileceğiniz, yer Didim Barış Parkı'dır. Bu muhteşem ötesi manzarayı izlemenizi tavsiye ederim.

Altınkum merkezde, denize girmek isteyen insanlar, öğlen saatlerinde ve öğleden sonraki saatlerde, çok fazla kişi geliyor. Bazı cafe'lerin önündeki plajlardan denize girilebiliyor. Ve bazı cafelerde şezlong, şemsiye ya da duş ücretli olabiliyor. Plajı olan cafelerde şişe sular, da pahalı. Her tarafta 1 TL olan küçük şişe su, bu yaz Didim'de 2 TL'ydi.

Sizlerde benim gibi evcil hayvanınız ile tatillere gidiyorsanız ve oteller çok sıkıcı geliyorsa, özgürce dolaşmak istiyorsanız. Tatil için, devre mülk evleri, kalacağınız gün kadar; günlük olarak kiralayabiliyorsunuz. Bu yaz benim, 10 günlüğüne kiraladığım ev, Didim Yalı Caddesi'ne yakındı. Tatil için, günlük kiralayacağınız evlerin; günlük fiyatları, Dolar ve Euro kur fiyatlarına göre belirleniyor.

Ve ufak bir dip not; Didim'de yaşayan kişiler genellikle hayvanları çok severler ve beslerler; ama yine de, evi kiralamadan önce evcil hayvan kabul ediyorlar mı, yine de siz bir sorun.

Didim'de tatil yaptığınız da eminim sizler de memnun kalacaksınız.












































Hello Friends,

In August 2018, I went to Aydın Didim - Altınkum for a holiday. And I had a very enjoyable time. Many people know. The Sea of ​​the Aegean heats up late. Cools down late. I went to Didim - Altınkum in August, the sea temperature was very nice. And the weather was very hot.

Didim is one of the most beautiful corners of the Aegean. Every year, thousands of local and foreign tourists hosted in Didim, a history of thousands of years is still standing. Combined with this rich history and numerous activities, Didim has an unforgettable holiday opportunity.

If you are wondering what to do in Didim, you can look at the suggestions below.

Cultural tour.

Didim is home to thousands of years of history. The world-famous ancient cities, historical buildings rise to the sky here. You should also discover these historical beauties during your Didim holiday. Didyma Atik City, Priene Antique City, Miletos Ancient City, Milet Theater, Faustina Bath, Milet Museum, places we recommend you to visit. In Didim I can definitely recommend you to visit these ancient cities.

There is a wonderful nature in Didim. You can enjoy nature. Altınkum Beach is very famous.

Water sports. You can participate in boat tours.

There are boat restaurants at the marina.

You can dine in one of the boat restaurants if you want.

They have small fishing boats, they cook a variety of seafood on their own boats. Right next to the boat, on the pier at the small chairs and tables, you can enjoy both the sea and sea food.

On Altınkum Yalı Street, there are many cafes, restaurants, bars. Although not always, in some times, restaurants and bars bring the animation team, and make their customers enjoy their time. In addition, when you walk on Yali Street in the evening, you have the opportunity to listen to various street musicians.


Supported by the Municipality of Didim, at certain periods, the book fair. The famous authors come to the fair, they are introducing their own books. And they sign books to those who buy their own books. And night is a fun street that doesn't sleep in the daytime, Yali Street. During the spring and summer, various festivals and concerts are held by Didim Municipality.

The beaches and bays that can be swim in Didim.

➤The central beach of Altınkum.

The beach blue flag is awarded and the samples taken from the sea are regularly checked.

➤And when you go from Altınkum to Yacht Harbor;

1. Koy; you will be immediately. It is smaller and quieter than Altınkum.

2. Koy; Beach 1 is like a bay.

3. Koy; Didim Marina - Marina was built next to this beach.

➤Altınkum central beach and surrounding area;

➤Stairs 2. and 3. the bay.

➤Didim Sağtur Plajı.

➤There is a blue flag beach in front of the Büyük Anadolu Hotel, and there are small beaches on the left.

➤Didim There is a small beach near Sağtur Plajı. It is the name of the beach, a small beach in Akkum Beach. Didim Akkum is mentioned as the camping area.

➤Mesut Tatil Köyü Didim.

➤And Tuntaş Plajı in front of the Palm Wings Hotel in front of the hotel and next to Cennet Koyu,
Towards Martı Sitesi, there are various bays with sandy pebbly bows and various bays extending towards the Police Academy.

➤Akvaryum Koyu.

➤Cennet Koyu.

➤Akademi Koyu.
In this beautiful bay of the Police Academy, you can even count the fish under the sea.

➤Yeşilkent Plajı.
Here, many boats land on the pier and have a lunch break.

➤Dalyanaki Plajı.
A natural harbor, off the waves, calm. In the past, there were daily boat trips to the pier.

➤Cennet Adası.
The island with the naked eye just across the Altınkum. You can only go here by boat. As the name suggests, it is an island.

➤Didim Denizli Öğretmenler Plajı.
After Mavişehir Sedef is behind the bay.

➤Sedef Koyu.
Quiet, quiet bay. The beauty that has never changed for years.

➤Sarıkum Plajı.
Denizli Öğretmenler Sitesi, Sarıkum Plajı is located.

➤Mesut Tatil Sitesi.
Apart from the residents of the site to enter the sea outside the use of the restaurant except they can not benefit much. Quiet, Calm, a place to rest your head with your family.

➤İmbat Koyu.
The inner side of the sandy beach is very shallow as is the sandy beach. You can enter the sea from both sides of the sheep.

➤Manastır Koyu.
Didim Manastır Koyu is a bay overlooking the west side of the Aegean Sea. From Altınkum to Yeşilkent route The sea is turquoise, wavy and warm.

Also; You will be amazed when you see; Didim Barış Parkı is the place where you can watch the sunset view and the longest moon view over the sea. I recommend you to watch this magnificent landscape.

In the center of Altınkum, people who want to swim, too many people come in at noon and afternoon. Some cafes in front of the beach can enter the sea. And some cafes have sun beds, umbrellas or showers. Bottled waters in cafes with beach are also expensive. Small bottle of water with 1 TL on each side, 2 TL in Didim this summer.
If you are going on holidays with your pet like me, and the hotels are very boring, you want to go around freely. For the holiday, the circuit property houses, until the day you stay; You can rent it on a daily basis. This summer, the house I rented for 10 days was close to Didim Yalı Street. For the holiday, the houses you will rent daily; Daily prices are determined according to the Dollar and Euro exchange rates.

And a small note; People living in Didim usually love and nourish animals; but still, before they rent the house, they accept pets, but please again you ask.

I am sure you will be satisfied with your holiday in Didim.

Yorumlar